Svátek má:
Nataša
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Byznys
Volkswagen čelí výraznému poklesu zisku a tržeb

Německá automobilka Volkswagen oznámila již druhé snížení své prognózy pro probíhající fiskální rok. V páteční večerní zprávě firma uvedla, že očekává významný pokles tržeb i ziskovosti.
Ilustrační foto
28. září 2024 - 13:50
Dosavadní optimistické odhady byly revidovány směrem dolů, což signalizuje pokračující potíže, s nimiž se společnost potýká.
Podle německého deníku Handelsblatt Volkswagen původně předpovídal nárůst tržeb až o pět procent, avšak nyní očekává pokles. Nová projekce stanovuje celkové tržby na přibližně 320 miliard eur, což je méně než v předchozím roce. Podobně byla snížena i cílová operativní zisková marže, která se původně pohybovala mezi 6,5 až 7,0 procenty. Podle nové prognózy Volkswagen očekává ziskovou marži jen ve výši 5,6 procenta.
Nižší prodeje a komplikace na zahraničních trzích
Automobilka předpokládá, že letos prodá kolem devíti milionů vozidel, což by bylo mírně méně než v roce 2023. Dříve přitom firma očekávala až tříprocentní růst prodejů. Negativně se na výsledcích odrazí také odchod společnosti z ruského trhu a slabší výkonnost v zemích mimo Evropu.
Volkswagen zdůvodňuje horší vyhlídky „náročnými tržními podmínkami“. Současně s tím vydala také Porsche Holding, která vlastní 31,9 procenta akcií Volkswagenu, varování před nižšími zisky.
Ztráta podílu v Číně a problémy s elektromobilitou
Volkswagen, který se v posledních letech snaží prosadit na poli elektromobility a digitalizace, stále více ztrácí kontakt s konkurencí, zejména na svém klíčovém trhu v Číně. Na tamním trhu se firma potýká s tvrdou konkurencí místních výrobců a společnosti Tesla. V oblasti elektrických vozů a plug-in hybridů je německá automobilka v Číně téměř bezvýznamná. Dokonce i v segmentu tradičních spalovacích motorů, kde VW dosud vykazoval slušné výsledky, zaznamenává pokles tržních podílů.
Kromě Číny se Volkswagen potýká také s celkovým poklesem prodeje osobních automobilů v Evropě. V první polovině roku 2024 bylo v Evropě zaregistrováno přibližně 7,9 milionu vozů, což je výrazně méně než 9,6 milionu vozů registrovaných ve stejném období roku 2019. Tržní prostředí je obzvláště náročné v Německu.
Psali jsme:
Interní konflikty ohrožují stabilitu firmy
Kromě složité situace na trhu čelí Volkswagen i vnitřním problémům. Napětí mezi vedením společnosti a silnými odbory, které mají u Volkswagenu dlouhou tradici, se vyostřuje. Vedení oznámilo plány na restrukturalizaci hlavní značky VW, což by mohlo vést k masivnímu propouštění tisíců zaměstnanců. Zároveň vedení nevyloučilo uzavření některých výrobních závodů.
Volkswagen tak v současné době čelí nejen vnějším výzvám v podobě měnícího se trhu a poklesu prodejů, ale také vnitřním konfliktům, které by mohly dále ohrozit jeho pozici na trhu.
(hýbl, Handelsblatt.com, repro: commelblog)
Nejčtenější
KOMENTÁŘ: Petr Sak
KOMENTÁŘ: Petr Markvart
Kurzy
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
![]() |
0.00 |
Akcie
AVAST
![]() 206 | COLT CZ GROUP SE
![]() 606 |
ČEZ
![]() 878 | ERSTE GROUP BANK A
![]() 1254 |
KOFOLA CS
![]() 332 | KOMERČNÍ BANKA
![]() 814 |
MONETA MONEY BANK
![]() 115.4 | PHILIP MORRIS ČR A
![]() 16000 |
PHOTON ENERGY
![]() 33 | PILULKA LÉKÁRNY
![]() 154 |
VIG
![]() 774 | GEN DIGITAL
![]() 630 |
PRIMOCO UAV SE
![]() 890 | GEVORKYAN
![]() 256 |